در حالی که EMS ای ام اس یک تمرین مدرن به نظر می‌رسد، ریشه‌های آن به قرن ۱۸ و قبل از آن باز می‌گردد . در ۲۰۰ BC کلادیوس گلینوس این مسئله را کشف کرد

که بیماری هایی مانند سردرد و نقرس می‌توانند به وسیله پالس‌های الکترونیکی طبیعی درمان شوند .

در طی این تحقیق فراتر از زمان ، گلینوس اولین فردی بود که متوجه شد ممکن است EMS ای ام اس برای قدرت و سلامت انسان‌ها مفید باشد.

حال تا سال ۱۷۸۰ ، در کارگاه لویگی گالوانی ، به جلو بیاییم . او این امر را کشف کرد که پاهای قورباغه در نتیجه یک تحریک الکترونیکی منقبض می‌شوند .

این کشف علمی نشان داد که پالس‌های الکترونیکی می‌توانند برای تولید انقابض‌های کنترل شده در عضلات مورد استفاده قرار بگیرند . اما تقریبا ۱۰۰ سال دیگر به طول انجامید تا اولین کتان بامحتوا در این زمینه منتشر شود .

کتاب “الکتروفیزیولوژی و الکتروتراپی” آرتور گرت در سال ۱۸۶۰ منتشر شد

و در آن روش هایی را که EMS ای ام اس از طریق آن‌ها برای کمک موثر به افرادی که تحرک و عملکرد ماهیچه‌هایشان کاهش یافته است قابل استفاده می‌باشد را به تفصیل توضیح داده است .

‎در سال ۱۹۳۹ دانشمندان یافتند که عضلات پستان داران زمانی که به صورت التریکی تحریک می‌شوند عملکرد بالاتری را از خود نشان می‌دهند.

اما این امر تا سال ۱۹۷۱ این امر در مورد انسان‌ها اثبات نشده بود . EMS ای ام اس به آن صورتی که ما امروزه آن را می شناسیم در دهه ۱۹۹۰ متولد و تبدیل به یک شیوه رایج در زمینه‌های تناست اندام و فیزیوتراپی شد .

‎در حال حاضر EMS ای ام اس به عنوان بخشی از تمرین برای ورزشکاران و حرفه‌ای هایی که به دنبال رسیدن به تناسب اندام در کسری از زمان می‌باشند ، محسوب می‌شود.

این تکنولوژی فوق‌العاده به وسیله فضانوردان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به ضعف عضلانی خود کمک کنند و نیز همچنان نقش مهمی را در بسیاری از جلسات فیزیوتراپی بازی می‌کند .

‎از این روی ، همزمان که استفاده از پالس‌های الکتریکی برای بالا بردن سطح تناسب اندام شما اندکی فراتر از زمان به نظر می‌رسد ،

این روش یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بهبود سطح عملکرد عضلانی و تناسب اندام می‌باشد. به این سنت بپیوندید و اولین جلسه تمرینی خود را امروز رزرو کنید.

خیر این تمرینات به هیچ وجه خطرناک نبوده. روش تحریکات الکترونیکی عضلات دهه‌های متمادی به وسیله chiropractors فیزیولوژیست ها و متخصصان استخوان مورد استفاده قرارگرفته اند ،

اما تنها در سال های اخیر تنوانسته نقش تأثیر گذاری را در تمرینات شخصی افراد ایجاد نماید

. دستگاه های EMS ای ام اس به خودی خود پالس‌های الکتریکی با ولتاژ بسیار پایینی را استفاده می‌کنند .

بیشتر افراد می توانند از شیوه تمرینی ems ای ام اس استفاده کنند ، اما اگر دارای شرایط جسمانی خاصی باشند که باعث می شود نتوانند ورزش های مرسوم را انجام دهند در این صورت برای استفاده از این روش باید تاییدیه پزشک خود را بگیرند .

متاسفانه افرادی که دارای شرایط زیر می باشند را برای استفاده از تمرینات EMS ای ام اس خود داری فرمایند: باردار Heart pacemaker
مشکلات جدی گردش خون و arterial circulatory disorder

خیر، هیچ گونه خطری در خصوص ایجاد آسیب بر سیستم عصبی بدن بر اثر این پالس‌های الکترونیکی وجود ندارد . استفاده از پالس هایی با فرکانس پایین به صورت گسترده‌ای در تمرینات و درمان های بازتوانی رواج دارد ،

و EMS ای ام اس از همان اصول طبیعی ارسال مستقیم پالس های الکتریکی به عضلات استفاده می‌کند

تمرینات در هر جلسه دقیقا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد بستگی به مدل دستگاه میباشد

دستگاهای پیشرفته فقط با ۲۰ دقیقه تمرین کافی میباشد.

لباس‌ها برای هر مشتری تمیز و شسته می‌شوند . هچنین این لباس‌ها را شما میتوانید خریداری کنید

اگر ترجیح می‌دهید که لباس خود را داشته باشید .

الکترودهای موجود در لباس در طول پارچه آن فعالیت می‌کنند و تماس مستقیم با پوست بدن ندارند .

آنها به صورت منظم تمیز و جایگزین می‌شوند و این لباس از پارچه‌ای آنتی باکتریال برای بهداشت مشتریان تولید شده است .

شما احتیاج دارید که تنها ۱ یا ۲ بار در هفته تمرین کنید تا نتیجه همسان با ساعت ها تمرین در باشگاه به دست بیاورید .

این بدین معناست که شما می‌توانید هزینه ساعت‌ها حضور در باشگاه را کاهش دهید. این نتایج سریع‌تر نیز حاصل می‌شوند

نیازی نیست تا چیزی را با خود به همراه بیاورید ! هر باشگاهی لباس مخصوص تمرینات EMS را دارد و میتوان از انها استفاده کرد.

دستگاه EMS دو نوع میباشد، یک نوع ان با سیم میباشد و دیگری به صورت بی سیم که نسل بی سیم ان در سال ۲۰۱۵ در المان راه اندازی شد. به طور کلی هر روش دارای مزایای خاص خود است.

افرادی که تجربه استفاده EMS ای ام اس را داشته اند معمولا آثار قابل لمس را در بین چهار تا شش جلسه گزارش می دهند. اما می‌تواند کمی هم بیشتر و یا کمتر طول بکشد که این امر بستگی به وزن بدن شما و سطح تناسب اندام شما در همان جلسه اول دارد.

این روشی نیست که تکنولوژی EMS ای ام اس براساس آن کار می‌کند . تکنولوژی EMS تاثیر تمریناتتان را افزایش می‌دهد ، اما شما باید فعالیت‌هایی را انجام دهید تا از تاثیرات دستگاه EMS ای ام اس استفاده کنید.

در طول هر جلسه شما در راستای یک روال به وسیله مربیان خصوصی EMS ای ام اس برای اجرای تمرینات همانند press ups و اسکات هدایت می‌شوید.

همانطور که شما در حال تمرین هستید ، پالس‌های الکترونیکی عضلات شما را تحریک می‌کند ، و تاثیرگذاری روند ورزشی شما را بیشتر می‌سازد .

حداقل سن استفاده از تمرینات EMS ای ام اس افراد بالای ۱۶ سال میباشد ، و هیچ محدودیت سنی بالاتری وجود ندارد . مربیان EMS ای ام اس می‌توانند جلسات تمرین را به فراخور اهداف و سطح تناسب اندام شما به وسیله کنترل هرگروه عضلانی و تنظیم شدت جلسات تمرین ، متناسب با موقعیت شما برنامه ریزی کنند .

خیر، تمرینات EMS به هیچ عنوان از تمرینات مرسوم شدیدتر نیست. در پایان جلسه شما به استراحت و نوشیدن آب بسته به شدت تمرین خود احتیاج دارید .

این دستگاه از فرکانس پایین استفاده می‌کند ، و تجربه دریافت پالس‌ها به اندکی زمان برای عادت کردن احتیاج دارد ، اما به هیچ عنوان دردناک نیستند .

بله ، البته بعد از هفته ی شیشم زایمان توصیه می شود . تحقیقات زیادی به وضوح نشان می‌دهند که EMS ای ام اس به صورت سریع و تاثیر گذاری عضلات عمقی لگن را تمرین می‌دهد .

تاثیرات مثبت آن به صورت طبیعی برروی تمامی بافت ها و ساختارهای پوستی که در طول بارداری بیش از حد کشیده شده‌اند ، ایجاد می‌شود .

ما توصیه می‌کنیم ۲ بار در هفته تمرین داده شوند . بعد از هر جلسه تمرینی تقریبا حدود ۲۴ تا ۳۶ ساعت برای بدن زمان می‌برد

تا خود را بازسازی کند و تمرین کردن بیش از ۳ جلسه در هفته توصیه نمی‌شود .

همانطور که فرد استفاده کننده پیشرفت خود را مشاهده می‌نمایید بدن متناسب با آن خود را تنظیم می‌کند ، بنابراین می‌توانید ۳ بار درهفته و براساس توصیه مربیان با تجربه تمرین کنید .

بله متد تمرینی ای ام اس تاثیر بسزایی در افزایش قند سوزی و تنظیم قند بیماران دیابتی دارد و تمرین با دستگاه ای ام اس زیرنظر مربی مجرب هیچ اشکالی ندارد. البته نکاتی را افراد میتلا به دیابت باید رعایت کنند از جمله:

۱- ناشتا ورزش نکنند

۲- بلا فاصله بعد از مصرف قرص قند یا تزریق انسولین ورزش نکنند

۳- نیم ساعت قبل از شروع به تمرین حتما یک وعده سبک غذا میل کنند

خیر آسیبی به کلیه ها نمیزند بلکه از آنجایی که مرکز ساخت گلبول قرمز استخوان ساق پا است وقتی با ای ام اس عضلات ساق درگیر می شوند ، ناحیه ساق پا تحریک به ساخت بیشتر گلبول های قرمز می شود.

در زایمان طبیعی ۱۵ روز پس از زایمان تمرین با ای ام اس بلامانع است.

در زایمان سزارین ۶ ماه پس از زایمان تمرین با ای ام اس بلامانع است.

بله می توان عوض کرد مثلا پد بازو را به ساق پا بست، هیچ مشکلی ندارد.

بله در بیشتر دستگاه ی ای ام اس فقط یک یا دو نوع پالس دیده می شود اما دستگاه های ساخت کشور آلمان ۵ نوع پالس
در جهات افقی، عمودی و مورب را بطور همزمان وارد بدن کرده و تمام زوایا در عضلات را درگیر کرده.

این موضوع دارای بحث است و به موارد زیادی بستگی دارد مثلا:

۱- ابعاد کیست رحم چقدر است؟

در ابعاد کوچک کیستیک تمرین با ای ام اس هیچ مشکلی ندارد.

۲- از چه برندی برای تمرین با این اشخاص باید استفاده شود؟

از برندهای آلمانی باید استفاده شود چون جلیقه های طبی فشار بیش از حد بر رحم و تخمدان و پروستات وارد نکرده و عضو را دچار آسیب نمیگرداند.