ای ام اس کاهش درد  کمر

اثرات تمرینات ای ام اس EMS چرایی بر کاهش میزان دردهای ناحیه  کمر:

آیا از کمر درد رنج میبرید؟

آیا تاکنون راه های زیادی را برای درمان این درد عذاب آور امتحان کرده اید؟

اصلا کمر درد چیست؟

ای ام اس کاهش درد کمر EMS

ای ام اس کاهش درد کمر EMS

کمر درد دارای دلایل بسیار زیادی است که  این مقاله به علل ضعف عضلانی و بروز ضعف در عضلات کمر و شکم  و ایجاد درد  در کمر پرداخته و می توان به برخی از این دلایل مثل  فشار زیاد روی دیسک های بین مهره های کمری یا ضعف برخی از عضلات  یا گروه های عضلانی در کمر اشاره کرد.

زمانی که سبک زندگی به صورت اصولی نباشد  اولین جایی که مورد آسیب و درد قرار می گیرد کمر است مثل سبک غلط خوابیدن در تختخواب و سبک غلط نشستن، بلند کردن اشیا و ….  که می تواند تاثیر زیادی بر بروز درد در  ناحیه کمر داشته باشد و به اولین مهره یا عضله ای  که فشار وارد می کند می تواند  ایجاد درد وسیع کند و یا حتی موجب بیرون زدگی دیسک های بین مهره ای ستون فقرات شود. عضلاتی که مهره های ستون فقرات را در یک ردیف منظم نگه داشته اند را عضلات راست کننده فقرات می نامیم و تقویت این عضلات منجر می شود که بیرون زدگی دیسک ها و یا از بین رفتن دیسک ها در زمان خیلی دوری انجام شود.

از طرفی عدم انجام فعالیت های ورزشی منظم  موجب ضعف شدید عضلات کمری شده و آنها را دچار تغییر شکل و تحلیل رفتگی می کند.

همچنین  عدم انجام فعالیت های ورزشی منظم  موجب ضعف شدید عضلات شکمی  شده و باعث شده که فشار کار این عضلات را نیز عضلات کمری متحمل شوند و موجب بروز درگیری و درد در ناحیه کمر می شود.

حال می خواهیم بدانیم که چطور می توانیم به این افراد با متد تمرینی ای ام اس EMS TRAINING  برای کاهش درد کمک کنیم؟

حتما توجه داشته باشیم که افرادی که دچار دردهایی در ناحیه کمر هستند حتما از نظر پزشک تایید شده باشند که بیرون زدگی دیسک نداشته باشند منظور فتخ مهره ای- دیسکی نیست! فقط بیرون زدگی دیسک به طور کامل صورت نگرفته باشد. زیرا می تواند ایجاد دردهای زیادی بکند  و فرد را آزرده خاطر کند و یا حتی بیماری را تشدید کند.

ای ام اس کاهش درد  کمر نکته دیگر این است که کسانی که با درد کمر به شما مراجعه می کند را حتما بدون انجام فعالیت های ورزشی   و به صورت PASSIVE تمرین و ورزش دهید  زیرا این افراد فقط مجاز هستند که در آب راه بروند و با انجام فعالیت های ورزشی می توانیم آسیب آنها را چندین برابر و یا حتی غیرقابل درمان کنیم!

البته همه برندهای موجود در بازار برای این امر طراحی نشده اند و برندی که در بین درمانگران و مربیان حرفه ای و متخصصین توانبخشی در بحث تمرینات پسیو PASSIVE طرفدار بسیار ی دارد برند بیست  اندبیوتی BEASTANDBEAUTY ساخت آلمان است. چون دارای برنامه هایی در بحث توانبخشی نیز می باشد.

یکی دیگر از نکات تمرینی  در حین تمرین با افراد دارای درد کمر این است که هرگز با پالس با شدت بالا با آنها آغاز به تمرین نشود بلکه در طی جلسات متمادی بصورت آهسته میزان  پالس را افزایش داد.

در حین تمرین با  متد ای ام اس EMS  برای افرادی که کمر درد دارند حتما عضلات شکم نیز تقویت شو.ند زیرا تقویت عضلات شکم تاثیر بسزایی در وضعیت و چیدمان ستون فقرات نیز خواهند داشت.

همچنین با این متد تمرینی می توانیم کمک شایانی به تقویت عضلات کمری و شکمی داشته باشیم و با تقویت این عضلات می توانیم تا ۸۰ درصد منجر به کاهش میزان درد در ناحیه کمر شویم. همچنین با تقویت عضلات کمر فشار روی دیسک های بین مهره ای نیز برداشته خواهد شد و حتی از بروز فتخ مهره ای- دیسکی و بیرون زدگی دیسک های بین مهره ای نیز پیشگیری خواهد شد.

بسیاری از دردهای کمری بخاطر وجود خستگی شدید در ناحیه کمری نیز می باشند.این خستگی ها می تواند به خاطر کار زیاد و درگیری بیش از حد مفصل کمری در طول روز نیز باشد که تمرینات ای ام اس خستگی های مفرط و مزمن را نیز از بین می برند و رفع می کنند.

همچنین تمرینات ای ام اس EMS با از بین بردن چربی های شکم، پهلو و اطراف کمر موجب بهبود خون رسانی به ناحیه شکم و کمر شده و این امر موجب تاخیر در ضعف عضلات کمر شده.

در تایید مطالب فوق می توان به مقاله ای که دانشگاه بیروت در سال ۲۰۰۳ به چاپ رسانده نیز اشاره داشت که تحقیق روی ۴۰۰ فرد کهنسال  انجام شده و در نهایت ارتباط معنادار آماری بین انجام تمرینات ای ام اس EMS با کاهش درد های کمری و افزایش قدرت بدنی مشاهده شده که در نهایت به بهبود تیپ بدنی افراد و حتی بهبود وضعیت خلق و خو آنان نیز منجر شده است.

کسانی که از عارضه فتخ دیسک های بین مهره ای رنج می برند حتما تمرین با ای ام اس EMS  را آغاز کنند زیرا بدون انجام فعالیت ورزشی خاصی و بدون تهدید و خطری می توانند عضلات ناحیه کمر به خصوص عضله  راست کننده فقرات و مربع کمری را تقویت کرده و از بیشتر شدن و شدت ضایعه پیشگیری کنند.