لیست برنامه های کاربردی دستگاه ویژه مربیان EMS

 

دستگاه ای ام اس برند بیست اند بیوتی ساخت کشور آلمان ۳ لول برنامه و در هر لول ۱۰ برنامه متنوع داراست
خیلی از اوقات دیده شده که مربیان فقط از یک یا دو برنامه استفاده می کنند چون آگاهی لازم نسبت به برنامه های دستگاه و نحوه عملکرد پالس ها بر روی بدن ندارند.
در این مقاله به صورت جامع و کامل برنامه های دستگاه ای ام اس برند بیست اند بیوتی ساخت کشور آلمان مورد بررسی و آموزش قرار داده می شود تا مربیان عزیز با تسلط کامل بر روی برنامه های این دستگاه خدمت بهتری به ورزشکاران و مراجعه کنندگان داشته باشند.

ای ام اس

LEVEL 1: با ۶۰ درصد قدرت دستگاه می باشد و مناسب ورزشکاران آماتور، تمرینات و ورزش های توانبخشی و بازیابی، کهنسالان است و ورزشکارانی که به تازگی تمرین با ای ام اس را آغاز کرده اند و سابقه تمرین با این متد تمرینی را قبلا نداشتند و یا مدت زیادی از ورزش دور بوده اند

برنامه ۱- مناسب برای بازیابی عضله آسیب دیده، رفع تحلیل عضلانی حاصل از بانداژ عضو یا گچ گرفتگی عضو

همچنین این برنامه مناسب بیماران قطع نخاع و فلج عضلانی نیز می باشد تا از تحلیل عضلات ایشان جلوگیری شود.
پالس برنامه شماره یک به صورت ویبره ای طراحی شده برای اینکه چربی های زیرپوستی و سلولیت هارا از بین ببرد و موجب افزایش استقامت عضلانی تا حدودی می شود.
– پالس این برنامه ۳ ثانیه پالس و ۵ ثانیه استراحت است
– وقتی مدت زمان استراحت از مدت زمان تمرین بیشتر باشد یعنی این برنامه یک برنامه پایه و برای ورزشکاران آماتور و یا ورزشکاران معمولی و تازه کار و یا افراد نیازمند به حرکات توانبخشی به کار می رود.
توصیه می شود بیشتر از ۳ جلسه با این برنامه تمرین داده نشود چون برای بهبود روند برنامه و پیشرفت تمرینی و درگیری همه جانبه گروه های مختلف عضلانی و دسته های بیشتر و مختلف سلول های چربی تغییر برنامه های دستگاه از ملزومات است.

 

برنامه ۲- مناسب برای افزایش تارو فیبرهای عضلانی، افزایش حجم، افزایش چابکی و توان عضله

 

مخصوصا افرادی که بخاطر وجود ضعف های عضلانی به مشکلات حرکتی و تغییر الگوی حرکتی دچار شده اند مثل کهنسالان و میانسالان.
پالس این برنامه به صورت ضربه ای طراحی شده و عمق پالس مثل همه برنامه های لول یک دستگاه در عمق ۶۰ درصدی از عضلات نفوذ و تاثیر دارد.
مدت زمان پالس در این برنامه ۴ ثانیه و مدت استراحت نیز ۴ ثانیه است و این برنامه به برنامه یک به یک معروف است یعنی مدت تمرین با مدت استراحت برابر است پس از برنامه شماره ۱ یک پله بالاتر است.

برنامه ۳- افزایش توان انفجاری عضله و بالابردن سوخت و ساز در بافت

مناسب برای ورزشکاران رشته های غیرهوازی مثل دوی ۶۰ متر، دوی ۱۰۰ متر، دوی ۴۰۰ متر، شنای ۱۰۰ مترسرعت، شنای ۵۰ مترسرعت، پرش طول، تمرینات تی آر ایکس، فیوژن فیتنس.
مدت پالس این برنامه ۵ ثانیه و مدت استراحت بین تمرینی در این برنامه ۳ ثانیه طراحی شده و برنامه دارای شیب منفی است و یک برنامه کاربردی و عالی برای کسانی است که سابقه تمرینی داشته اند اما الان دچار استوپ وزنی شده اند.

برنامه ۴- ( برنامه نیمه استقامتی سبک است)( افزایش استقامت، توان و چابکی ورزشکاران)

دوی ۵۴۰ متر، دوی ۴*۹ متر، ورزش والیبال، بدمینتون، شنای قورباغه ۱۰۰ متر ، واترپلو ،
مدت پالس برنامه ۶ ثانیه و مدت استراحت بین هر پالس ۲ ثانیه طراحی شده! این برنامه ویژه ورزشکارانی طراحی شده که چند جلسه از تمرین آنها با ای ام اس گذشته و تاثیرات اولیه تمرین با دستگاه ای ام اس بر فیزیک آنها گذاشته شده و حالا قرار است که یک شوک تمرینی ملایم به بدن آنها داده شود.

لیست برنامه های کاربردی دستگاه ویژه مربیان EMS

 

برنامه ۵- ( نیمه استقامتی سنگین) ( افزایش استقامت، توان و انعطاف پذیری بدن ورزشکار)
مناسب رشته های فیتنس و بدنسازی، اسکواش، پرش ارتفاع، پرش طول، شنای پروانه ۱۰۰ متر، دوی امدادی،
ژیمناستیک

مدت پالس این برنامه ۴ ثانیه و مدت استراحت بین هر پالس ۲ ثانیه است و همانطور که میبینید تمرین به حالت ۲ به ۱ رسیده و مربیانی که ضعف بدنی در ورزشکار خود مشاهده می کنند و در کنار وجود ضعف بدنی ایشان، قصد به تقویت و اصلاح استایل بدن ورزشکار به صورت همزمان دارند. برنامه شماره ۵ به ایشان توصیه می شود.
پالس این برنامه به صورت کوبشی انجام می گیرد و موجب لیفت شدن پوست همزمان با چربی سوزی می شود.و در فرم دهی عضلات تاثیر فوق العاده دارد.
این برنامه به علت داشتن تواتر بالا. و وارد شدن به حیطه ۶۵ تا ۷۰ درصد ( VO2 MAX
و ترکیب شدن برنامه نیمه استقامتی به همراه توان، میواند در چربی سوزی خیلی موثر واقع شود!

 

برنامه ۶- ( برنامه ترکیبی) ( تقویت چابکی، توان، توان هوازی، استقامت عضلانی، استقامت قلبی و عروقی و انعطاف پذیری)

مناسب رشته های رزمی، پرتاب دیسک، پرتاب وزنه، کشتی، قایقرانی، ورزشکاران رشته آمادگی جسمانی،
،فوتبال ، پرش از مانع تمرینات اچ آی آی تی.
این برنامه با بالا بردن درصد ( VO2 MAX) تا حدود ۹۰ درصد، تاثیر فوق العاده بالا در چربی سوزی حتی چربی های بین بافتی خواهد داشت!
برنامه شماره ۶ یک برنامه اینتر وال فوق العاده است که بادو شیب مثبت و منفی به صورت همزمان در طی یک جلسه تمرینی به بدن ورزشکار پالس می دهد.
حتما حدود ۸ یا ۹ جلسه از تمرینات ورزشکار با ای ام اس گذشته باشه و سپس این برنامه فعال شود چون واقعا قوی و دارای کالری سوزی بسیار بالاست و مدل پالس این برنامه متغیر است تا همزمان تغییرات چندجانبه بر روی گروه های عضلانی و لیپیدی انجام می گیرد.

قیمت ems

لیست برنامه های کاربردی دستگاه ویژه مربیان EMS

 

برنامه ۷ – مناسب برای ورزشکاران رشته های صرفا قدرتی

 

وزنه برداری یک ضرب ، وزنه برداری دوضرب ، پلانک.
پالس برنامه به صورت لرزشی اما قوی و عمقی انجام می گیرد و در کنار تقویت عمقی و فرم دهی عمقی عضلات، پوست را نیز لیفت کرده و موجب افزایش قدرت عضلانی می شود.
مدت پالس این برنامه ۵ ثانیه و مدت استراحت بین هر پالس ۳ ثانیه می باشد.

برنامه ۸- ( افزایش توان هوازی، افزایش استقامت و توان قلب و عروق)

 

این برنامه برای تقویت سیستم هوازی و تنفسی، گرم کردن تخصصی بدن قبل از انجام هر گونه فعالیت ورزشی. چربی سوزی بالا و کاهش سریع وزن طراحی شده.
مدت پالس این برنامه ۳۰ ثانیه و مدت استراحت بین هر پالس ۳ ثانیه می باشد. با توجه به زمان پالس و تمرین در میابیم که این برنامه برای ورزشکاران پیشرفته طراحی شده و هرگز برای افراد معمولی و آماتور استفاده نشود!

نوع پالس در این برنامه به صورت ترکیب سوزنی و کوبشی و فشردنی است و تمامی نقاط بدن را در برمیگیرد و یکی از برنامه های فوق العاده عالی حتی برای پس از اتمام تمرینات ورزشی نیز طراحی شده که ورزشکاران به جای استفاده از تردمیل در پایان تمرینات خود می توانند از این برنامه بهره مند شوند.
مناسب ورزش هایی مثل پیاده روی طولانی، دوچرخه سواری سبک، جنگل نوردی،

ای ام اس

EMS

لیست برنامه های کاربردی دستگاه ویژه مربیان EMS

لیست برنامه های کاربردی دستگاه ویژه مربیان EMS

برنامه ۹- ( افزایش توان هوازی، افزایش توان انفجاری عضله، افزایش استقامت و توان قلب و عروق)

 

دونده های ماراتن، شناگران ۲۰۰ متر رفت و برگشت، شنای آزاد، شنای امدادی، کوهنوردی، دوچرخه سواری در طبیعت.
مدت پالس این برنامه ۳۰ ثانیه و مدت استراحت بین هر پالس ۳ ثانیه است
تفاوت این برنامه با برنامه شماره ۸ دستگاه در نوع پالس است چون درصد بالایی از پالس این برنامه کوبشی است و تعریق ورزشکار بسیار بالاتر می رود

برنامه ۱۰- برنامه ماساژ لیست برنامه های کاربردی دستگاه ویژه مربیان EMS

 

مدت زمان دریافت پالس ماساژ ۱۰ ثانیه و مدت زمان استراحت ۴ ثانیه می باشد. سبک ماساژ طراحی شده در دستگاه سبک سوئدی اما شاخه ریلکسیشن است که ورزشکار پس از یک جلسه تمرینی کالری سوز و خسته کننده با دریافت ماساژ به حالت اولیه بازگردد و سریعتر ریکاوری شود. زمان فعال بودن پالس ماساژ برای ورزشکاران بستگی به میزان خستگی و کوفتگی حاصل از تمرین بر بدن آنها دارد.
برنامه هایLEVEL 2 و LEVEL 3 دستگاه مطابق با لول یک است اما تفاوت آنها بیشتر شدن عمق پالس بر روی بدن است و هرگز برای ورزشکاران آماتور و تازه کار به هیچ وجه با لول های بالاتر دستگاه استارت نخورد!

  • لاغری با ای ام اس چربی سوزی با ای ام اس عضله سازی با ای ام اس
  • مشاوره خرید دستگاه ای ام اس با دکتر بهرامی
  • ای ام اس برند بیست اندبیوتی ساخت کشور آلمان
  • لیست برنامه های کاربردی دستگاه ویژه مربیان EMS -ای ام اس ترینینگ