شاخص توده بدنی BMI

وضعیت بدن خود را محاسبه کنید

شاخص توده بدنی BMI

درباره شاخص توده بدن BMI و تاثیرتمرینات ای ام اس EMS بر این شاخص بیشتر بدانیم!

 

شاخص توده بدنی BMI EMS

شاخص توده بدنی BMI EMS

شاخص توده بدنی BMI بدنی چیست؟

بدن انسان متشکل از توده های اسکلتی، احشایی، عضلانی و چربی است.

در مباحث آنتروپومتریک یا همان انسان سنجی بر توده اسکلتی، عضلانی و چربی تمرکز زیادی شده و دسته بندی افراد با توجه به این سه توده انجام می شود.

در مبحث تناسب اندام و فیتنس به توده عضلانی و چربی توجه زیادی شده و سنجش میزان دقیق این توده ها توسط مربیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک مربی باید اطلاعات کافی در مورد توده های بدنی و تاثیر تمرینات ورزشی بر این توده هارا بداند تا بتواند به ورزشکار برای رسیدن به اهداف ورزشی او کمک کند. داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع توده های بدنی و ویژگی های هر توده از مهمترین وظایف و امتیازات مربیان محسوب می شود.

برای آغاز تمرینات ورزشی ابتدا باید توده بدن ورزشکار مورد سنجش واقع شود که این کار از طرق مختلف انجام می گیرد: در قدیم بصورت دستی محاسبه می شده ولی امروزه توسط دستگاه های بسیار پیشرفته IN BODY یا BODY COMPOSION انجام می شود.

خداروشکر همه مربیان محاسبه توده بدنی به صورت دستی را می دانند:

وزن

قد( به متر) به توان ۲

البته این روش تاحدودی جوابگو است و اشکالات زیادی دارد از جمله اینکه در نظر نگرفتن سن و جنسیت افراد و دیگر اینکه : مثلا ورزشکاری عضلانی با قد ۱۹۰ و وزن ۱۳۰ کیلوگرم طبق جدول و فرمول مذکور دارای BMI  حدود ۳۶ است که از نظر شاخص BMI  دارای اضافه وزن زیادی است اما در اصل این ورزشکار بدنی عضلانی دارد و درصد چربی وی خیلی پایین است.

برای رفع این مشکلات دستگاه های مدرن آنالیزور با برندهای مختلف به کمک ورزشکاران و مربیان آمده اند و با احتساب دقیق درصد عضلات، احشا، چربی های زیرپوستی و چربی های احشایی و حتی درصد مایعات مفید موجود در بدن،  نسبت به سن و جنسیت  هر شخص، کمک شایانی به ورزشکار برای رسیدن به اهداف تمرینی داشته اند.

نقش متد تمرینی ای ام اس EMS نیز برای اصلاح شاخص توده های بدنی و از بین رفتن چربی های غیرضروری و زائد بدن و برنامه ریزی برای رسیدن به اندام عضلانی و متناسب بسیار پررنگ است.  طوری که وقتی ورزشکار به صورت دقیق آنالیز شود مربی وی می تواند خیلی دقیق روی قسمت هایی که به طور موضعی یا عمومی نیازمند چربی سوزی هستند با هدف کاهش چربی کار کند و چربی ها را ازبین ببرد و نکته مهم اینجاست که نقاطی از بدن که نیاز به چربی سوزی ندارند و ممکن است نیاز به عضله سازی، تقویت یا فرم دهی داشته باشند را نیز همزمان تمرین دهند!!!

بسیاری از ورزشکاران در مدت تمرینی کوتاهی تاثیرات متد تمرینی ای ام اس EMS  را بر توده های بدن خود یعنی کاهش سریع توده های چربی و جایگزینی و بالارفتن توده عضلانی را  در بدن حس می کنند.

این یعنی اصلاح شاخص توده بدنی به طور همزمان در سرتاسر بدن! عضله سازی و چربی سوزی به صورت همزمان در یک جلسه تمرینی،  کمک به رفع و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی نیز همزمان با چربی سوزی و عضله سازی.

حتی آنالیز شاخص توده های یدنی ورزشکاران با دستگاه IN BODY  در پس از  ۱۰ جلسه تمرین  با دستگاه ای ام اس EMS نشان داده که تمرین با این دستگاه بر روی از بین رفتن چربی های احشایی نیز نقش به سزایی داشته و کاهش سایز، کاهش وزن و تناسب اندام را برای این ورزشکاران خیلی راحت و سریع الوصول کرده.

نکته جالبی که وجود داشته این است که ورزشکارانی که از متد ورزشی ای ام اس EMS  بهره بردند و به تناسب اندام رسیدند را آنالیز کرده و به طور آزمایشی ۴ هفته بدون ورزش گذاشتند  و سپس مجدد آنالیز شدند و ارقام آنالیز بدن این افراد با زمانی که تازه پکیج تمرینات ای ام اس EMS آن ها اتمام یافته بود دقیقا برابر بود و این یعنی بالا بودن  کارایی و اثربخشی و بازگشت ناپذیر بودن متد تمرینی ای ام اس EMS TRAINING!

البته طبیعی است که بدن را نباید برای مدت طولانی بدون تمرین گذاشت و شاید برخی از تاثیرات تمرینات ورزشی تا آخر عمر به همراه انسان باشد اما خیلی از موارد مثبت حاصل از ورزش هم بر اثر بی تمرینی در بلند مدت  از بین خواهند رفت.

شاخص توده بدنی BMI EMS

شاخص توده بدنی BMI EMS

 

BMI شاخص توده بدنی

require
require
require
require

BMI شما......

BMIطبقه بندی
less than 18.5: Underweight
18.5 - 24.9:Normal weight
25 - 29.9:Overweight
30 - 34.9:Class I Obese
35 - 39.9:Class II Obese
40 upwards:Class III Obese