ضرورت وجود دستگاه ورزشی EMS ای ام اس در باشگاه ها و مجموعه های ورزشی و کلینیک های توانبخشی چیست؟

ای ام اس در باشگاه

EMS در باشگاه

 

دستگاه ورزشی ای ام اس که امروزه در کشورهای پیشرفته در هر باشگاه و کلوپ ورزشی و کلینیک توانبخشی به چشم میخورد، رفته رفته وارد کشور ما ایران شده اما در اوایل فقط به عنوان یک دستگاه ورزشی لوکس در باشگاه های ورزشی گران قیمت دیده میشد و افراد کمی از تمرینات این دستگاه بهره مند می شدند و حتی در خیلی از مواقع مخالفانی را نیز به همراه داشته.

رفته دستگاه  EMS به باشگاه های سطح متوسط جامعه نیز راه پیدا کرد اما در این مسیر مشکلاتی نیز به همراه داشت اول اینکه مربیان متخصص برای انجام متد تمرینی ای ام اس EMS  و تمرین دادن به ورزشکاران وجود نداشت ، ثانیا ورزشکاران با این متد تمرینی کاملا غریب و ناآشنا بودند و هیچ اطلاعاتی از مزایا و معایب این متد تمرینی نداشتند.

تا اینکه وزارت ورزش و جوانان از طریق فدراسیون های ورزشی به خصوص فدراسیون ورزش های همگانی شروع به تربیت مربیان  EMS از اساتید و تحصیل کرده های رشته تربیت بدنی کرد و این اساتید پس از اتمام دوره و دریافت مدرک پایان دوره، موفق شدند که خودشان نیز بتوانند مربی ای ام اس تربیت کنند و  این اتفاق موجب شد که اطلاعات افراد جامعه کم کم نسبت به این متد تمرینی بالا برود و این متد تمرینی و این دستگاه تمرینی از حالت لوکس خارج شود و در باشگاه های ورزشی جای خود را پیدا کند.

امروزه ضرورت وجود دستگاه ورزشی ای ام اس EMS در باشگاه های ورزشی و کلینیک های توانبخشی یک موضوع بسیار ضروری و حائز اهمیت است  زیرا همه ورزشکاران در هر رده تمرینی و ورزشی قبل از مراجعه به باشگاه ورزشی و انتخاب رشته ورزشی حتما تحقیقاتی در مورد متدهای ورزشی روز دنیا و ابزار ورزشی ورزشکاران مشهور را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهند  و اینترنت و شبکه های اجتماعی کمک شایانی به این افراد برای تحقیق و بررسی می کند. پس صددرصد در اولین صفحه ای که در اینترنت یا اینستاگرام  باز کنند چشمشان در باشگاه ورزشی به یک یا چند عدد دستگاه ای ام اس EMS نیز خواهد افتاد  و از محاسن این متد تمرینی مطلع خواهند شد. و افرادی که به کلینیک های درمانی برای توانبخشی مراجعه می کنند نیز طی تحقیقات خود متوجه خواهند شد که متد ورزشی ای ام اس EMS در تمامی کلینیک های توانبخشی و ورزشی در دنیا به عنوان مکمل درجه یک در بحث توانبخشی وجود دارد و بسیاری از افراد از محاسن آن بهره مند گشته اند.

پس در ایران نیز وجود دستگاه تمرینی ای ام اس EMS در همه باشگاه های ورزشی و کلینیک های توانبخشی الزامی است به چند دلیل از جمله:

 اولا  متد تمرینی ای ام اس EMS مکمل تمام رشته های ورزشی در یک باشگاه ورزشی و یک کلوپ ورزشی است.چون در کنار همه ورزش ها ما به متدی نیاز داریم که بتواند همه گروه های عضلانی را همزمان تمرین دهدو درگیر ورزش کند.

دوما  دستگاه جای زیادی را برای ورزش اشغال نخواهد کرد و در یک فضای دومتر در دو متر دسترسی به تمام اهداف ورزشی و تمرینی را میسر خواهد کرد به خصوص برند بیست اند بیوتی BEASTANDBEAUTY ساخت کشور آلمان که نیاز به انجام حرکات ورزشی همزمان با دریافت پالس ندارد و بدون حرکات ورزشی سخت و در یک فضای کوچک می تواند به ورزشکاران کمک کند.

سوما ممکن است افراد بیمار و سالخورده نیز در باشگاه ورزشی حضور داشته باشند که برای حفظ سلامتی و تندرستی خود خواهان انجام تمرینات ورزشی باشند اما از نظر فیزیکی نتوانند رشته های ورزشی دیگر را تجربه کنند و ممنوعیت های حرکتی و ورزشی داشته باشند ، که در اینجا مشاور تمرینی مستقر در باشگاه بعد از گرفتن شرح حال می تواند به این افراد متد تمرینی ای ام اس را پیشنهاد دهد.

چهارم اینکه برای GYM داران و مدیران ورزشی و سرمایه گذاران در باشگاه های ورزشی نیز قرار دادن یک یا چند عدد دستگاه ورزشی  EMS می تواند نسبت به جذب مشتری و جذب سرمایه و بهره وری مالی بالاتر تاثیرات به سزایی داشته باشد زیرا هزینه ای که بابت پکیج های ای ام اس گرفته می شود هم از رشته های ورزشی دیگر بیشتر است و هم اینکه نسبت به هزینه ای که از مشتری دریافت کرده اند زمان و فضای کمتری را در باشگاه صرف کرده اند .

پنجم اینکه هر باشگاه ورزشی که دستگاه  داشته باشد می تواند افرادی را که مایل هستند در باشگاه ورزشی حضور نداشته باشند و خواهان این هستند که  بدون زحمت و بدون رژیم های سخت غذایی و بدون تمرینات سخت بدنی به اندام ایده آل دست یابند را تشویق کرده و به باشگاه ورزشی آورده و آنان را برای رسیدن به هدف تمرینی خود یاری دهند.

ششم اینکه  تمرینات  می تواند تکمیل کننده تمام تمرینات و رشته های ورزشی موجود در هر باشگاه ورزشی  باشد به این صورت که مشکلات بدنی موضعی و یا نقاطی که در هر رشته ورزشی فعال نمی شود و ضعیف است را برطرف و تقویت می کند.

 بنابراین از وجود دستگاه  در هیچ کدام از باشگاه های ورزشی در سطح شهر و کشورمان نباید چشم پوشی کنیم و این امر مهم را برای استفاده همه گروه های سنی  از فضاهای ورزشی ودستیابی همه افراد جامعه به سلامتی را مهم شماریم!