محاسبه مصرف پروتئین ای ام اس

نحوه محاسبه پروتئین مورد نیاز مصرفی بدن

محاسبه مصرف پروتئین ای ام اس

محاسبه مصرف پروتئین ای ام اس

محاسبه مصرف پروتئین ای ام اس

تمرینات ای ام اس EMS در گروه تمرینات تخصصی و انرژی بر، قرار دارند و ورزشکاران زمانی که با این متد تمرینی شروع به فعالیت ورزشی می کنند باید همزمان به برنامه غذایی خود نیز توجه لازم را مبذول دارند.

در این مقاله هدف ، مطالعه در مورد عضله سازی  در  ورزشکاران قدرتی و عضلانی است که تمرین با ای ام اس EMS  را آغاز کرده اند و همچنین محاسبه میزان پروتئین مصرفی روزانه در افراد  مختلف.

یکی از مواد ضروری و فراوان در بدن بعد از آب، پروتئین است که وظایف زیادی بر عهده دارد. تمامی عضلات بدن، هورمون ها، آنزیم ها از جنس پروتئین هستند. کارکردهای سلولی نیز در گرو وجود آب کافی و پروتئین کافی در مایعات بین سلولی و درون سلولی است.

مباحث مربوط به پروتئین و عضله سازی دربین ورزشکاران بسیار مرسوم و پر طرفدار است و از هر ورزشکاری که سوال شود چه بخوریم تا حجم و وزن بگیریم؟ اولین پاسخ وی سفیده تخم مرغ و پودر پروتئین ساز است!

محاسبه مصرف پروتئین ای ام اس

حال می خواهیم بدانیم که از کجا باید در مورد میزان نیاز دقیق بدنمان به  پروتئین مطلع شویم؟و هرشخص به چه اندازه  پروتئین مصرف کند که آسیب نبینید؟

اولین گام این است که حتما جداول غذایی مربوط به میزان پروتئین موجود در مواد غذایی و مکمل های پروتئینی مطالعه شود که این کار با یک سرچ  و جستجوی ساده در نت امکان پذیر است.

سپس اطمینان حاصل شود که بدن ورزشکار کاملا سالم است چون بیماران کبدی یا کلیوی حتما تحت نظر پزشک متخصص باید پروتئین مصرف کنند و درصد پروتئین مصرفی این افراد را پزشک تعیین خواهد کرد.

جدول زیر نمونه ای از مواردی است که در تخمین میزان  پروتئین مصرفی باید مد نظر قرار داده شود.

عدد به دست آمده در نتیجه جدول بر حسب گرم است یعنی میزان گرم پروتئین مورد نیاز برای بدن در طول روز.

 

محاسبه پروتئین مورد نیاز روزانه:

سن

جنسیت

زن/ مرد

قد

متر

وزن

کیلوگرم

هدف

چربی سوزی

نگهداری

حجم

سطح فعالیت

فعالیت سبک (تمرین روزانه اما کار نشستنی)

فعالیت متوسط (تمرینات با شدت بالا اما کار نشستنی)

خیلی فعال (تمرین معمولی و شغل فعال)

خیلی خیلی فعال (تمرین با شدت بالا و کار فعال)

 

توصیه می شود ورزشکارانی که به تمرینات ای ام اس EMS  می پردازند به منظور بهینه سازی و سرعت در ریکاوری نیم ساعت قبل از آغاز تمرین با دستگاه ای ام اس EMS مصرف پروتئین داشته باشند.

همچنین سعی شود که در وعده شام پروتئین کمتری  نسبت به وعده صبحانه و ناهار میل شود.

محاسبه مصرف پروتئین ای ام اس

محاسبه مصرف پروتئین

require
سن باید در محدوده 14 تا 80 باشد
require
require

شما باید مصرف کنید ...... پروتئین در روز