تاثیر متد تمرینی ای ام اس EMS Training بر تقویت تارهای عصبی- عضلانی

 

تارهای عصبی- عضلانی یعنی دسته تارهای عصبی که به عضلات بدن عصب رسانی می کنند و قاعدتا نداشتن فعالیت ورزشی و یا حتی فعالیت ورزشی به صورت نامنظم نه تنها عضلات بدن را مورد حمله و آسیب قرار می دهد بلکه اعصاب ورودی به عضلات نیز مورد تحلیل و آسیب قرار می گیرند.

متاسفانه تعداد بسیار زیادی از ورزشکاران بر روی تمام زوایا و تمام سطوح از عضلات به صورت تخصصی و با صبر و حوصله کار نمیکنند و آنها را تقویت نمی کنند بلکه به صورت یک جانبه تمرین و ورزش می کنند و همین امر موجب می شود که قسمت هایی که کمتر مورد تمرین قرار داده شده اند با سرعت بیشتری ضعیف می شوند، با سرعت بالاتری نیز آسیب می بینند.

حال دو راه حل بیشتر وجود ندارد که به صورت همه جانبه بر روی سطوح مختلف عضلانی( سطح رویی، سطح میانی، سطح عمقی) عضله در یک جلسه تمرین کار شود و مورد تمرین قرار داده شود:

۱- ورزشکار با مشورت و کمک مربی خود میزان ساعت حضور در باشگاه ورزشی را افزایش دهد و در هر جلسه تمرین روی تمام نقاط و زوایای عضلانی عضو مورد نظر تمرین کند و با بالا بردن فشار تمرینی بتواند سطوح مختلف عضلانی را مورد تحریک و تمرین قرار دهد. که البته زمان بر و بسیار خسته کننده و سخت خواهد بود و در عین حال زمان ریکاوری بین تمرین نیز افزایش خواهد داشت.

۲- راه حل دوم تمرین با دستگاخ ورزشی ای ام اس می باشد که ورزشکار طی ۲۰ دقیقه تمرین با این دستگاه می تواند تمام جهات و زوایای عضلانی را در سه سطح ( رویی، میانی، عمقی) به صورت همزمان مورد تمرین قرار دهد که دو مزیت مهم این متد تمرینی اولا: صرفه جویی در زمان است دوما: محفوظ ماندن از بروز انواع آسیب ورزشی است.

تاثیر متد تمرینی ای ام اس

زمانی که ورزشکار با ای ام اس تمرین می کند همانند سایر متدهای تمرینی شاهد درگیری بالای عضلانی در طی مدت تمرین می باشد که همزمان با درگیری عضلانی، درگیری عصبی نیز ایجاد می شود و همین موضوع موجب افزایش سرعت انتقال تارهای عصبی- عضلانی و دوک های مفصلی شده و همچنین همزمان با افزایش میکروسکوپی قطر عضلانی، شاهد افزایش  میکروسکوپی قطر تارهای عصبی نیز خواهیم بود و کم کم شاهد افزایش سطح و درصد هماهنگی عصبی- عضلانی در ورزشکار خواهیم بود.