نکات تغذیه با ای ام اس EMS

 

نکات تغذیه با ای ام اس EMS -نکات تغذیه ای برای بیشتر به نتیجه رسیدن در حین انجام تمرینات ای ام اسEMS  برند بیستندبیوتی BEASTANDBEAUTY  ساخت آلمان:

 

در این مقاله هدف آن است که برای رسیدن سریعتر به بهترین نتیجه ابتدا گروه های غذایی را معرفی کنیم و درنهایت  گزینه های تغذیه ای پیشنهادی، را خدمت ورزشکاران عزیز ارائه دهیم.

ابتدا اشاره ای کوتاه و مختصر به گروه های غذایی میکنیم و کاربرد آنان را در حین استفاده از دستگاه ای ام اس EMS TRAINING بیان میکنیم:

گروه  غذایی غلات:

در کشورهای شرقی و در حال توسعه غلات در سبد غذایی خانوار حرف اول را میزند ، همچنین پیشرفت در زمینه‌ی کشاورزی غلات، چنان عمده است که باعث توسعه تمدن می‌شود. انسان‌ها عمده مصرف‌کنندگان غلات هستند اما غلات برای تغذیه و فربه کردن دام نیز استفاده می‌شود. هم‌چنین غلات می‌توانند به محصولات غذایی مختلفِ فرآوری‌شده نیز بدل شود

مواد غذایی مثل انواع نشاسته مثل  نان ، برنج ، ماکارونی، رشته ،گندم، جو و ذرت در این گروه قرار می گیرند. گروه نان و غلات منبع کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند . موادغذایی این گروه بیشتر نقش تامین انرژی بدن را به عهده دارند . علاوه بر آن موادغذایی این گروه حاوی ویتامینهای گروه B ، آهن و پروتئین نیز هستنددانه غلات (یا غلات ساده) دانه‌هایی کوچک، سخت و دانه‌های خشک خوراکی هستند که روی گیاهان علف‌مانند، به نام غلات رشد می‌کنند. آن‌ها غذای اصلی بسیاری از کشورها هستند و تا حد زیادی، بیشتر از هر گروه مواد غذایی دیگر، انرژی غذایی سراسر جهان را فراهم می‌کنند. غلات نقش عمده‌ای در تاریخ بشر ایفا کرده‌اند.

غلات کامل از سه قسمت عمده تشکیل می‌شود:

سبوس: لایه سخت بیرونی غلات. سبوس شامل فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هاست.

جوانه: هسته غنی از مواد مغذی که حاوی کربوهیدرات، چربی‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی مختلف است. جوانه بخش جنینی گیاه است، بخشی که موجب به وجود آمدن یک گیاه جدید می‌شود.

پرده‌ی داخلی هاگ: بزرگ‌ترین بخش از دانه است که بیشتر شامل کربوهیدرات (در قالب نشاسته) و پروتئین است.

در غلات تصفیه شده سبوس و جوانه حذف شده است و فقط پرده‌ی داخلی هاگ باقی می‌ماند.

نکات تغذیه ای برای ای ام اس EMS

نکات تغذیه ای برای ای ام اس EMS

جدول هرم غذایی:

گروه غذایی میوه ها و سبزیجات:

حال قصد داریم نکات مهمی را که خیلی از مردم آنها را نمی دانند یا می دانند و به آنها عمل نمی کنند و گواهش هم این است که مصرف ناکافی میوه ها و سبزیجات علت ۳۱ درصد بیماری های ایسکمیک قلب و ۱۱ درصد سکته های مغزی در دنیاست. میوه ها و سبزیجات ۲ جزء بسیار مهم از گروه های اصلی غذایی هستند و چه آنها که رژیم می گیرند و چه آنها که نمی گیرند، ناچارند این دو ماده غذایی را در برنامه های غذایی خود بگنجانند و در غیر این صورت باید منتظر عواقب ناخوشایند مصرف نکردن این مواد باشند. حتما می دانید وقتی حرف از گروه میوه ها یا سبزی ها می زنیم، منظورمان یک میوه و سبزی خاص نیست و همه انواع میوه ها و سبزیجات را در نظر داریم. بر این اساس هر فرد برای سالم ماندن باید روزی ۲ تا ۴ واحد میوه مصرف کند. کارشناسان تغذیه می گویند یک واحد میوه در واقع یک میوه متوسط یا نصف لیوان آبمیوه تازه طبیعی یا یک چهارم لیوان میوه خشک است که ۱۵ گرم کربوهیدرات و ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد. دقت داشته باشید وقتی از آبمیوه حرف می زنیم، تاکیدمان بر آبمیوه گرفته شده از میوه های طبیعی است . معمولا محصولات اغلب کارخانه های آبمیوه گیری حاوی افزودنی هایی است که گرچه مجاز خوانده می شود اما متخصصان سلامت اعتراف می کنند که در طولانی مدت بر سلامت انسان ها تاثیر منفی دارد. نباید فراموش کنید که اگر رژیم دارید، خوردن میوه را به نوشیدن آبمیوه ترجیح بدهید چون میوه ها زودتر از آبمیوه احساس سیری به انسان ها می دهند. از طرفی گروه سبزی ها هم باید روزی ۳ تا ۵ واحد مصرف شوند. متخصصان تغذیه می گویند هر واحد سبزی شامل یک لیوان سبزی خام ، نصف لیوان سبزی های پخته یا نصف لیوان آب سبزی است .

خواص معجزه آسای میوه ها و سبزی ها:

میوه ها و سبزی ها به علت داشتن فیبر،  ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان ، بیماری های قلبی ـ عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت و چاقی دارند.

ـ فیبر باعث کاهش فشار درون روده می شود واز بیماری هایی چون هموروئید (بواسیر) و دیورتیکولوز پیشگیری می کند.زیرا باعث روان شدن مواد دفعی در روده ها نیز می شوند.

ـ فیبر با تاثیر بر سوخت وساز چربی و کاهش سطح کلسترول خون از بیماری های عروق قلب و مغز جلوگیری می کند.  

تخلیه محتویات معده به درون روده و جذب آنها را به تاخیر می اندازد و با این کار مانع افزایش ناگهانی قند خون می شود و به همین علت در کنترل بیماری دیابت مفید است.

 فیبر با ایجاد حس سیری،  و از بین بردن حس اشتهای کاذب باعث کاهش مصرف غذا شده و به کاهش وزن کمک می کند.

گروه غذایی شیر و لبنیات، گوشت و جایگزین آن:

این گروه مهمترین منبع تامین کلسیم مورد نیاز بدن بشمار می روند کلسیم در تشکیل استخوان و دندان و استحکام آنها نقش ضروری دارد. ۹۹ درصد کلسیم بدن در استخوانها قرار دارد. در این گروه علاوه بر شیر فرآورده های آن مثل ماست، پنیر، کشک و بستنی قرار می گیرند. این گروه دارای کلسیم ، فسفر، پروتئین ، ویتامینB2 ، ویتامینB12 ، ویتامین A و سایر مواد معذی است. مصرف گروه شیر و لبنیات به علت آنکه مهمترین منبع کلسیم و فسفر می باشد برای استحکام استخوان ها و دندان ها لازم است، همچنین به علت داشتن ویتامین A برای رشد و سلامت پوست هم مفیدند .

انواع گوشتهای قرمز (گوسفند و گوساله ) گوشتهای سفید (مرغ ، ماهی وپرندگان) ،تخم مرغ و حبوبات ( نخود ، لوبیا ، عدس ، باقلا ، لپه ، ماش) و مغزها ( گردو، بادام، فندق، پسته و بادام زمینی) در این گروه قرار دارند.

پروتئین ماده مغذی ضروری برای رشد و ترمیم بافت های بدن بشمار می رود به همین دلیل، پروتئین ها مواد سازنده بدن نامیده می شوند که از اسیدهای آمینه ضروری و غیرضروری تشکیل شده اند .

نکات تغذیه با ای ام اس EMS

نکات تغذیه با ای ام اس EMS

منافع و اهمیت گروه غذایی پروتئین ها به قدری زیاد است که در یک مقاله تخصصی مربوط به علم تغذیه باید مورد بحث قرار گیرد.

گروه چربی ها و اسیدهای چرب:

همه فکر می کنند این گروه غذایی کاملا برای بدن مضر هستند و باید به طور کامل قطع شوند اما:

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا چربی ها را به دو قسمت تقسیم بندی می کنند؟

آیا می دانید چرا یکی از چربی ها برای بدن خوب است و دیگری بد؟

یکی از راه های کاهش سایز یا کاهش وزن مصرف درست و به موقع چربی های خوراکی است و اگر بدانیم که چه زمانی می توانیم چه میزان چربی مصرف کنیم هرگز دچار اضافه وزن نخواهیم شد.

آیا می دانید که چرا چربی غیر اشباع مفید برای سلامت است؟

این نوع چربی افسردگی و آلزایمر و سرطان سینه را دور می کند، جلوی تنگی تنفس را می گیرد، عوارض خونی در دیابتی ها را کم کرده، باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و با بیماری ها می جنگد.

گذشته از این، جلوی ضربات تشنج را گرفته و باعث سلامت قلب ، عصب و عضله می شود.

اگر این چربی را به زنانی که زودتر از موقع زایمان می کنند بدهیم، از کمبود وزن بچه جلوگیری کرده و همین طور موجب افزایش رشد مغز بچه می شود.

شاید به همین علت باشد که در زمان های گذشته به زنان در پس از انجام زایمان  یک کاسه پر از روغن می دادند.

اما در نظر داشته باشید!!!!!!

۱- اگربیماری خاصی دارید برای داشتن رژیم غذایی، فقط تحت نظر پزشک معالج رژیم غذایی گرفته شود.

۲- اگر سابقه انواع سرطان وجود دارد فقط تحت نظر پزشک معالج رژیم غذایی گرفته شود.

۳- اگر باردار هستید فقط تحت نظر پزشک معالج رژیم غذایی گرفته شود.

۴- اگر داروهای اعصاب مصرف میشود فقط تحت نظر پزشک معالج رژیم گرفته شود.

پیشنهاد میشود ورزشکارانی که خواستار افزایش حجم و بالارفتن توان هوازی خود هستند و یا اینکه هدف از تمرینشان با ای ام اس EMS تناسب اندام کلی، است حتما حدود ۳۰ دقیقه  قبل از تمرین حدود، ۳۰ گرم از انواع غلات غنی( چه دانه درشت و چه بصورت پودر) را( چه با شیر، چه با آبمیوه و چه به طور تنها) میل کنند.

یا این ورزشکاران میتوانند ۳ عدد سفیده تخم مرغ به همراه یک واحد میوه تازه را بعد از تمرین میل کنند.

ورزشکاران قدرتی ابتدا در ۱۰ دقیقه قبل از تمرین ۳۰ گرم غلات میل کرده و با دستگاه ای ام اس تمرین کرده و پس از تمرین تا حدود ۲۰۰ گرم از پروتئین ( ترجیحا از نوع پروتئین ضروری) مصرف کنند. این کار به اصطلاح ( مغز عضله را پر کرده و باعث قوی تر شدن خطوط تارهای عضلانی مخصوصا خطوط زد و اچ شده.

یا این ورزشکاران میتوانند ۳ عدد سفیده تخم مرغ به مراه یک واحد میوه تازه را بعد از تمرین میل کنند.

ورزشکارانی که به دنبال کاهش سایز، کاهش وزن و کاهش حجم چربی خود هستند حتما  نیم ساعت قبل از انجام تمرین  ای ام اس EMS به اندازه یک بشقاب بزرگ میوه و یا سبزی تازه میل شود  که می تواند همراه با مقداری روغن زیتون طبیعی باشد. قبل از تمرین ۲ لیوان آب میل کنند و تا یک ساعت بعد از تمرین  با متد تمرینی EMS  فقط می توانند ۲ لیوان آب میل کنند تا کبد کارش را بهتر انجام دهد و سوخت و ساز را بالا نگه دارد.

برای ورزشکاران استقامتی پیشنهاد می شود که مصرف شیر و انواع لبنیات برای غذا رسانی بهتر به عضله قلب، در صدر قرار داده شود و یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از استفاده از دستگاه ای ام اس EMS TRAINING حتما تا دو واحد شیر و یا فرآورده های آن توسط ورزشکار میل شود.

نکته!!!

همه ورزشکاران با هر هدف تمرینی در حین جلسات تمرین با ای ام اس EMS TRAINING حتما باید قبل و بعداز تمرین یک لیوان آب میل کنند!

قابل توجه است مصرف چربی های ضروری برای کلیه ورزشکاران  EMS با هر هدف تمرینی تا حدود روزانه ۲۰ گرم بلامانع است.

نکات تغذیه با ای ام اس EMS