تحریک الکتریکی عضلات در مقایسه با سایر روش های آموزش قدرت

تحقیق تأثیر آموزش EMS ای ام اس در مقایسه با سایر روش های آموزش قدرت

 

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط J. مستر، S. نواک، J. Schmithüsen، H. Kleinoeder و U. حافظه (۲۰۰۸/۲۰۰۹)

معرفی روش های تمرین-فن آوری های پیشرفته،: مانند عضلات الکترو تحریک (EMS) ای ام اس به عنوان یک زمان گزینه کارآمد جدید و بیشتر برای تمرین قدرت بدن به طور کلی و کل، یک مقدار زیادی از تحقیقات ایجاد کرده است به اعتبار اثر به دنبال آموزش در انسان بدن است. EMS ای ام اس یک جایگزین موثر برای آموزش قدرت های متداول است. آموزش های پیشرفته با تکنولوژی در مقایسه با سایر روش های آموزش قدرت چه کار می کند؟ دانشگاه ورزشی کلن، آلمان، به یک گروه از دانشجویان که گروه های مختلف آموزش را تحت شرایط بسیار کنترل شده برای آزمون نتایج عملکرد تقسیم می کنند، تقسیم می شود.

تحریک الکتریکی عضلات

تحریک الکتریکی عضلات

پرورش

شماره از شرکت کنندگان گروه
رشد ماهیچه

۱۰

حداکثر قدرت

۱۱

EMS

۹

EMS + رشد عضلانی

۱۰

قدرت سرعت

۱۰

استقامتی قدرت

۱۱

ارتعاش

۹

ارتعاش + رشد عضلانی

۱۰

شرح و نتیجه تحقیق

تحقیق مستر و همکارانش در مقایسه با انواع مختلف تمرینات قدرت با تست و تحلیل پارامترهای قدرت کلاسیک و مدرن انجام شده است. در مجموع ۸۰ نفر از شرکت کنندگان در این تحقیق به ۸ گروه آموزشی مختلف تقسیم شدند و دو بار در هفته در مدت ۴ هفته. تمام شرکت کنندگان سه بار مورد آزمایش قرار گرفتند – (۱) یک پیش آزمون قبل از تمرین اول، (۲) پس آزمون به طور مستقیم بعد از دوره مطالعه و (۳) دوباره آزمون دو هفته پس از پایان دوره مطالعه.

نتایج این آزمون نشان داد بود EMS  تحریک الکتریکی عضلات آموزش (توسط + ۹٪ به طور متوسط) افزایش حداکثر قدرت گروه های عضلانی تست شده و قابل توجهی بهبود یافته حداکثر توان خروجی (به طور متوسط ۲۹٪ +) از شرکت کنندگان (همانطور که در جدول نشان داده شده است). این بیشتر مربوط به عملکرد ورزشی، و همچنین نیازهای روزمره سیستم عضلانی ما است. مداخله آموزشی ۴ هفته ای، که نشان می دهد آموزشتحریک الکتریکی عضلات نیاز به یک دوره بهبودی طولانی تر از تأثیرات آموزشی دارد، تاخیر در شروع است.

نتیجه

تحریک الکتریکی عضلات  ای ام اس  پروژه تحقیقاتی و برخی از مهمترین نتایج برای حداکثر قدرت و حداکثر توان خروجی یافت شد. در مقایسه با سایر روش های آموزشی که در آموزش EMS ای ام اس مورد آزمایش قرار گرفت، نتایج آزمایش مشابه و حتی بهتر از روش های تمرین مقاومتی سنتی به دست آمد. نویسندگان در نتیجه، آموزش EMS تحریک الکتریکی عضلات را شدیدتر از آموزش قدرت کلاسیک و در نتیجه دوره های طولانی تر بهبودی می دانستند.