دلیل اهمیت فیزیوتراپ ها و متخصصین توانبخشی به متد تمرینی EMS TRAINING :

 

خیلی از افراد اطلاعاتی در مورد الکتروتراپی TENS و فیزیوتراپی دارند و حتی از این متد استفاده کرده و نتایجی را بر بدن خود تجربه کرده اند و حتی خیلی از آشنایان و دوستان خود را دیده ایم که برای بهبود وضعیت بدنی، رفع مشکل خود و یا درمان درد خود به فیزیوتراپ و یا توانبخش مراجعه کرده اند.و همه می دانیم که متد فیزیوتراپی و الکتروتراپی TENS  با پالس های خیلی خیلی عمیق برای تقویت عضلات و کاهش دردهای حاد و مزمن کارایی بالایی دارد میزان پالس در این نوع دستگاه ها به طور میانگین حدود ۲۵۰ هرتز است.

دلیل اهمیت فیزیوتراپ ها و EMS

دلیل اهمیت فیزیوتراپ ها و EMS

آیا افراد در حین استفاده از دستگاه  فیزیوتراپی یا توانبخشی استرس و ترس دارند؟

البته که خیر ندارند چون بارها و بارها شاهد تاثیرات این متد درمانی بر بدن خود و اطرافیان بوده اند.

متد EMS  نیز یک متد نوظهور است که وارد جامعه ورزشی و توانبخشی شده و توانسته خود را اثبات کند. کافی است که فقط ۱۰ دقیقه با این دستگاه دریافت پالس را تجربه کرده باشید تا متوجه شوید که تا چه میزان می تواند شمارا با سرعت بیشتری به اهداف تمرینی و سلامتی نزدیک کند.

فیزیوتراپ ها و متخصصان توانبخشی با مطالعه در مورد ماهیت دستگاه ای ام اس EMS  به این موضوع پی برده اند که این متد تمرینی کمک شایانی به حفظ سلامت، حفظ تعادل، بالا نگه داشتن سوخت و ساز، حفظ قوا و نیروی بدنی، تقویت اسکلتی و عضلانی دارد.

مخصوصا در سالمندان و افرادی که دچار ضعف حرکتی شده اند بسیار بسیار از طرف پزشکان مورد تشویق قرار می گیرند تا از متد تمرینی ای ام اس  EMS بهره مند شوند و آن را همیشه انجام دهند  تا همیشه سرپا و سالم زندگی کنند تا  دچار افت بدنی و افت عملکردی نشوند.

انسان ها در جوامع اروپایی و امریکایی که جزء کشورهای صنعتی و پیشرفته محسوب می شوند، زمان کافی برای حضور ساعت های طولانی در باشگاه های ورزشی را ندارند و توسط دستگاه ای ام اس توانستند که عدم حضور در باشگاه را به طور عالی و حتی بهتر از قبل و با سرعت بیشتری جبران کنند و شما در هر گوشه ای از شهرها و کشورهای پیشرفته که نگاه کنید می توانید اثری از یک میکرواستودیو و افرادی که مشتاقانه با ای ام اس   EMS در این میکرواستودیوها تمرین می کنند را ببینید.

البته عمق پالس و حرارتی که در بدن توسط دستگاه ای ام اس EMS در بدن تولید می شود کمتر از پالس و حرارت حاصل از دستگاه الکتروتراپ TENS است چرا که الکتروتراپ صرفا درمانی است اما دستگاه ای ام اس سبک ورزشی و تقویت عضلانی  و اسکلتی و بافت های بدن را  دارد و قاعدتا کسانی که به فکر تقویت بدن و انجام ورزش هستند گذرشان به درمان به ندرت خواهد افتاد.

پس از ورود متد تمرینی ای ام اس EMS TRAINING  به کشورهای درحال توسعه و همچنین کشور ما ایران، استقبال از این متد به علت ناشناخته بودن با کندی و با مقاومت های زیادی انجام شد و خوشبختانه با ورود و مطالعه بنیادی اساتید و خبرگان در بحث علوم ورزشی مزیت های این متد تمرینی اثبات شد و روز به روز در حال گسترش است.

همچنین خیلی از متخصصان علوم ورزشی و متخصصان توانبخشی در مطب و مرکز خود از دستگاه ای ام اس EMS برای پیشبرد اهداف تمرینی، اهداف توانبخشی، اهداف ورزشی و اهداف تقویتی استفاده می کنند و متد EMSدارای طرفداران بسیاری است که نتیجه عالی کسب کرده اند و به دیگران نیز توصیه می کنند.

نگران باشید زیرا متد تمرینی ای ام اس EMS عوارضی  ندارد و برگشت پذیر نیست البته حتما زیرنظر متخصص علوم ورزشی و توانبخشی تمرین شود که کاملا اصولی و علمی تمرین شود.

دلیل اهمیت فیزیوتراپ ها و EMS

تمامی متخصصین توانبخشی و متخصصین علوم ورزشی و فیزیوتراپ ها در مورد موارد ذیل هم نظر هستند:

متد تمرینی تحریک الکتریکی عضلات برای پیشگیری بهترین روش است و هر گاه پیشگیری به بهترین نحو احسن انجام گیرد هرگز برای درمان اقدام نخواهد شد و گذر فرد  به مرحله درمان نخواهد افتاد.

متد ای ام اس ترینینگ EMS TRAINING برای پیشگیری از بیماری ها و دردهای استخوان و مفاصل، جلوگیری ازضعف عضلانی، بروز سلولیت، افزایش وزن و به دنبال آن از دیابت و چربی خون جلوگیری و پیشگیری خواهد کرد.

حتی زمانی که کار به مرحله درمان برسد باز هم فرد می تواند تادرصد زیادی با تمرینات ای ام اس    EMS برخی بیماری ها و مشکلات مذکور را تا درصد زیادی رفع کند.

پس نکته حائز اهمیت این است که پزشکان و متخصصان نیز طی تحقیقات بسیار، به منحصربه فرد بودن و ویژگی های دستگاه ای ام اس EMS پی برده اند و خود نیز برای تمرینات ورزشی و تکنیک های مکمل توانبخشی و فیزیوتراپی از ویژگی ها و وجود این دستگاه بهره مند شده اند.

دستگاه ای ام اس EMS برند بیست اندبیوتی BEASTANDBEAUTY  ساخت کشور آلمان به علت قابلیت استفاده دومنظوره یعنی هم در حالت اکتیو ACTIVE  و هم در حالت پسیو  PASSIVE علاوه بر حضور در باشگاه های ورزشی در مراکز تناسب اندام، مراکز لاغری، مراکز توانبخشی، مراکز فیزیوتراپی، مراکز نگه داری معلولین و سالمندان جهت جلوگیری از تحلیل عضلانی این افراد به صورت پسیو PASSIVE  ، دیده می شود.