دستگاه تحریک الکتریکی عضلانی قابل حمل، سیستم EMS بی‌سیم، واحد تحریک عضلانی الکتریکی پرتابل
دستگاه EMS قابل حمل
2024-03-29
تمرین با EMS درست
فرضیات اشتباه تمرین با EMS
2024-05-09
دستگاه تحریک الکتریکی عضلانی قابل حمل، سیستم EMS بی‌سیم، واحد تحریک عضلانی الکتریکی پرتابل
دستگاه EMS قابل حمل
2024-03-29
تمرین با EMS درست
فرضیات اشتباه تمرین با EMS
2024-05-09

مزایای و تاثیرات تمرین با EMS

مزایای و تاثیرات تمرین با EMS

 

قیمت جلیقه ای ام اس

1. ترمیم بافت عضلانی یا پیوندی:

مزایای و تاثیرات تمرین با EMS- ترمیم به فرآیند بازیابی عملکرد، حرکت و استقلال عضوی از بدن پس از یک آسیب، عمل جراحی یا بیماری پزشکی اشاره دارد. این شامل یک رویکرد چند رشته ای است که ممکن است شامل فیزیوتراپی و مداخلات تخصصی دیگر باشد. هدف ترمیم کمک دادن به افراد در بازیابی توانایی های جسمی و بهبود کیفیت زندگی آنها است.

2. بازیابی قوا:

بازیابی یک مفهوم گسترده تر است که شامل ترمیم و بازیابی بدن و ذهن پس ازبروز آسیب های مختلف از جمله آسیب جسمانی و بیماری می شود. بازیابی شامل استراحت، تغذیه و مراقبت شخصی برای اجازه دادن به بدن برای تعمیر و بازسازی است. بازیابی برای سلامت عمومی ضروری است و میتواند عملکرد ورزشی و روزانه را پشتیبانی کند.

مربیگری EMS , تجهیزات EMS, دوره‌های آموزشی EMS, مزایای EMS, بازار کار مربی EMS, ایمنی در تمرینات EMS

3. ترمیم:

استفاده از EMS در ترمیم نمونه ای از چند منظوره بودن و کارآمد بودن آن در کمک به فرآیند ترمیم است. بیایید به معیارهای مختلفی که EMS میتواند در ترمیم ایفا کند، بپردازیم: مثل تقویت عضلات چراکه در بسیاری از موارد ترمیمی، ضعف عضلات و یا تحلیل عضلات بسیار مهم است. آسیبها، انجام اعمال جراحی یا دوره های طولانی عدم تحرک میتواند منجر به از دست دادن عضله شود توسط ای ام اس میتوان برای هدف گذاری و تحریک این عضلات ضعیف مورد استفاده قرار گیرد و به بازسازی قدرت و مجدد آموزی آنها به صورت کنترل شده کمک کند.

4. مدیریت درد:

درد یک جنبه مهم ازآسیب است که نیاز به رفع شدن دارد که اغلب باعث معطوف شدن پیشرفت و تأثیرگذاری بر روند ترمیم و راحتی افراد میشود EMS میتواند در مدیریت درد با تحریک ترشح اندورفین که مسکن های طبیعی بدن است وارد کمک شود. علاوه بر این میتواند به بهبود سطح گردش خون کمک کند و این امر موجب کاهش التهاب است و درد را کاهش می دهد همچنین بهبود دامنه حرکت و کاهش محدودیت در دامنه حرکت یک مشکل متداول در ترمیم است.

EMS با پالس های آرام و ملایم و کشش عضلات و مفاصل میتواند به ریلکس شدن عضو کمک کند. به ویژه برای افرادی که از عمل جراحی ارتوپدی یا آسیب های عضلانی-اسکلتی بهبود پیدا میکنند، مفید است.
EMS برای افزایش جریان و گردش خون سالم برای اکسیژن رسانی و مواد مغذی به بافت های آسیب دیده بسیار حیاتی است، همچنین برای حذف مواد زائد متابولیک می تواند جریان خون و دفع لنف را تحریک کند و در نهایت فرآیند ترمیم را شتاب میدهد.

EMS میتواند با تقلید انقباض های طبیعی ارسال شده توسط مغز برای شروع انقباض عضلانی، سیستم عصبی عضلات را مجدد بازسازی کند.

5. جلوگیری ازتحلیل رفتگی عضلانی:

در دوره های بی تحرکی مانند بازیابی پس از عمل جراحی یا استراحت در تخت بخاطر بیماری، عضلات ممکن است به سرعت از بین رفته و تحلیل پیدا کنند که EMS می تواند با حفظ انقباض و تعامل عضلات ، از تحلیل رفتگی و یا کاهش حجم عضلات جلوگیری کند.

6. تمرین ایمن و کنترل شده:

در برخی موارد، افراد در فرآیند ترمیم ممکن است قادر به تحمل شدت تمرین های مقاومتی سنتی نباشند که در این شرایط EMS به شیوهای ایمن و کنترل شده تمرین به عضلات را بدون تحمیل فشار زیاد به مفاصل یا مناطق آسیب پذیر ارائه می دهد.
بیماری هایی مانند سکته، آسیب های نخاعی و اختلالات عصبی که بیماران از مجدد آموزی عصبی- عضلانی با EMS بهره مند می شوند.

7. بازیابی پس از عمل جراحی با EMS:

پس ازعمل جراحی از جمله جایگزینی مفاصل و عملیات ترمیم عضلانی یا عمل های جراحی مربوط به مینیسک و رباط ها EMS میتواند در فرآیند بهبود کمک کند.

8. بهبود آسیب های ورزشی:

ورزشکاران در بازیابی از آسیب های مرتبط با ورزش، مانند کشیدگی عضلانی یا کشیدگی رباط یا تاندون ها می توانند از EMS برای تسریع در بازگشت به فعالیت استفاده کنند.

9. شرایط درد مزمن:

افراد با شرایط درد مزمن مانند فیبرومیالژیا یا آرتروز می توانند از EMSبرای کاهش درد بهره مند شوند.

10. درمان ضعف عضلات:

شرایطی که منجر به ضعف عضلانی می شوند، مانند دیستروفی عضلانی یا میاستنیا گراویس، می توان از تقویت عضلات با EMS بهره مند شد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
error: Content is protected !!