نکات مهم برای مربیان ای ام اس

تاثیر تمرینات PNF در کنار متدتمرینی EMS
تاثیر تمرینات PNF در کنار متدتمرینی EMS
2023-06-27
نکات تمرین با دستگاه Ems
نکات تمرین با دستگاه Ems
2023-07-17
تاثیر تمرینات PNF در کنار متدتمرینی EMS
تاثیر تمرینات PNF در کنار متدتمرینی EMS
2023-06-27
نکات تمرین با دستگاه Ems
نکات تمرین با دستگاه Ems
2023-07-17

نکات مهم برای مربیان ای ام اس

نکات مهم برای مربیان ای ام اس

نکات مهم برای مربیان ای ام اس-از موارد مهمی که در حین تمرین با متد ای ام اس باید مد نظر قرار داده شود انتخاب برنامه مناسب و تقسیم بندی جلسات تمرین با دستگاه ای ام اس است همچنین داشتن اظلاعات و آگاهی کافی از عوامل تاثیرگذار در بهبود روند تمرین با ای ام اس می تواند کمک شایانی در رسیدن به هدف تمرینی داشته باشد.

عوامل تاثیرگذار در جلسات تمرینی ای ام اس می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

۱- شناخت و تسلط بر روی گروه های عضلانی بزرگ بدن

گروه های عضلانی بزرگ شامل:

چهار سر ران

عضلات کششی اندام تحتانی بیشترین تمرین ورزشی را دریافت می کنند. برای آموزش چهار سر ران ، می توان با استفاده از تحریک، یک سری تمرینات ورزشی را با اعمال نیروی مضاعف ، مانند کشش یا پرس پا انجام داد. بسته به فرکانس تحریک مورد استفاده در طول جلسه ، همه این تمرینات برای افزایش قدرت مفید هستند.

عضله دوسر بازو

برای تحریک این عضله،بهتر است از تحریک الکتریکی با وزن آزاد یا با کمک یک میز بهره گیریم.

فلکسور پا

برای تحریک فلکسورهای پا ، راحت ترین راه استفاده از پد پا است.

شکم

بدون تمرین کرانچ یا هیچ گونه اعمال نیروی زیاد می توان عضلات شکمی را به راحتی تحریک کرد.تحریک به تنهایی با اعمال نیروی طبیعی از نظر فشار عضلانی و قدرت نتیجه مطلوب تری دارد. این میزان نیرو بروز درد در عضلات یا مشکلات مفصلی در مهره ها را محدود می کند.

توصیه ها

هنگام اعمال تمرین های دینامیکی،با نیروی طبیعی یا نیروی مضاعف، بهتر است تا همراه یک فرد ماهر این کار را انجام دهیم تا از بروز مشکلات جلوگیری کنیم. همچنین استفاده از الکترواستیلاسیون با ماشینهای ROM

قیمت جلیقه لاغری ems

۲- آگاهی در مورد دامنه حرکتی مفاصل و عضلات بدن:

آگاهی در مورد دامنه های حرکتی در مفاصل و عضلات برای حفظ حرکت در محدوده بهتر تر و ایمن تر از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین بهتر است. هرگز ماهیچه را در کوتاه ترین وضعیت خود تحریک نکنید تا از انقباض و درد جلوگیری شود. با فشار تمرین تلاش بر این نباشد که حرکت مفاصل و عضلات از دامنه حرکتی بیشتر شود و دچار هایپراکستنشن شوند.

۳- آگاهی از قوانین بیومکانیک بدن:

توجه کنید که بعد از تحریک، بهتر است تا عضله خسته شده را ۵ الی ۱۰ دقیقه استراحت دهیم. موثرترین ریکاوری فقط استراحت نیست ، بلکه یک کشش یا فعالیت آرام به عنوان بازیابی فعال، تاثیر بسزایی دارد که در آن عضلات با فرکانس بین ۱ هرتز و ۱۰ هرتز تحریک می شوند و باید در موقعیتی انجام شود که در آن عضله بتواند شل بوده و تقریباً به طور کامل در حالت استراحت انجام شود.

زمانی که جلسه تحریک تمام شد،بهتر است تا برخی تمرین های دینامیکی و حرکتی بطور ارادی انجام شود که کارایی تحریک را افزایش میدهند. این مرحله با نام تحول ، باعث شده تا ورزشکار برای دستیابی به اهداف آموزشی ، مفیدترین تمرینات و روشهای کار را انتخاب نماید. باید بدانیم که آیا کسی می خواهد قدرتی عمل کند یا اینکه می خواهد یک پایان آرام تر و سبک تری از تمرین را داشته باشد و روی هماهنگی عصبی- عضلانی کار کند.

اگر کسی بخواهد تمرین را با کار روی افزایش قدرت عضلات کامل کند، باید از پیاده سازی و اعمال نیروی بیشتر و مضاعف بهره گیرد که توسط روش های خاصی ارائه می شوند.

اگر ورزشکاری بخواهد تکنیک های حرکتی و ورزشی خود را بهبود بخشد ، می تواند از کاهش نیرو یا افزایش نیرو استفاده کند ، روی دقت و سرعت حرکت متمرکز شود و عضلات خسته ناشی از انجام تحریک را بکار اندازد. در این روش ورزشکار می تواند حرکات رقابتی را تکرار نماید.

لیست برنامه های کاربردی دستگاه ویژه مربیان EMS

۴- تسلط کامل مربیان به علم تمرین:

۱- گرم کردن عموما به مدت ۵ دقیقه برای یک جلسه ی بازیابی عملکرد و هماهنگی ورزشکاران انجام می شود.

۲- بخش اصلی تحریک، بعداز گرم کردن،می تواند حتی ۱۰الی ۱۵ دقیقه طول بکشد، حتی اگر فرد هنوز به روش تمرینی عادت نکرده و ساختار عضلانی وی هیپوتونیک و کم کاراست.

جلسات آموزشی برای افرادی که قبلاً به تحریک عادت کرده اند، بدیهی است با برنامه هایی متناسب با نیاز و نوع جلسه مورد نظر می تواند حتی ۴۰ یا ۵۰ دقیقه طول بکشد. نسخه های عمومی قابل انجام نیست و بهتر است برای آموزش مفهوم کلی را با نیازهای فرد هماهنگ کنیم.

۳- حالت استراحت – اگر تمرین ۵ دقیقه طول بکشد،رفع خستگی یا بازیابی فعال مفید است،ولی می تواند باتوجه به میزان خستگی فرد تحریک شده مدت بیشتری طول بکشد.

۴-آشنایی کامل مربیان به برنامه های دستگاه ای ام اس:

مدت زمان و شدت پالس برای عضلات بزرگ و کوچک

مدت و شدت پالس و پهنای ان طبق میکروثانیه مشخص می شود.با پالس طولانی تر، اثر عمقی تر بوده و عمدتا برای عضلات بزرگتر مناسب است.

در عضله های کوچکتر،این مدت زیر ۲۰۰ میکروثانیه می باشد. برخی از برنامه ها مدت زمان مختلف پالس را پیشنهاد می کنند و برنامه را به صورت اینتروال ارائه می دهند تا ماهیچه ها با شدت بیشتری تمرین داده شوند.

نکات مهم برای مربیان ای ام اس-شدت پالس:

استقامت فعلی برای بر مبنای میلی ثانیه است.شدت انتخابی پالس به شرایط فیزیکی کاربر بستگی دارد.کاربران جدید آموزش ندیده با این حال، همیشه با جریان پایین تر شروع میکنند. به دنبال استفاده بیشتر از این ، کاربر جریان فعلی را به آرامی به سمت بالا تغییر مید

مطابق با هدف تمرین مدت زمان و شدت پالس و انقباض مشخص می شود

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
error: Content is protected !!