دستگاه EMS برای باشگاه در کرج
تاثیر EMS بر BMR
2023-10-24
قیمت دستگاه های فروش EMS
ورود EMS به زندگی ما
2023-11-02
دستگاه EMS برای باشگاه در کرج
تاثیر EMS بر BMR
2023-10-24
قیمت دستگاه های فروش EMS
ورود EMS به زندگی ما
2023-11-02

فیزیولوژی انقباض عضلات در EMS

تحریک الکتریکی عضلانی

تحریک الکتریکی عضلانی

فیزیولوژی انقباض عضلات در EMS

قبل از اینکه بتوانیم به طور کامل از علم EMS بهره بریم، الزام است که مفاهیم اساسی فیزیولوژی انقباض عضلات را درک کنیم. عضلات عامل حرکت در بدن ما هستند و وظیفه هر حرکتی که انجام می دهیم، اعم از غلت خوردن ساده تا انفجار توان برای شروع یک دویدن پرقدرت، به آنها واگذارشده است.عضلات درواقعیت از الیاف وتارهای عضلانی تشکیل شده اند و این تارها که میوفیبریل نیز نامیده می شوند به موتورهای حرکتی تشبیه شده اند. هرموتور حرکتی شامل یک عصب حرکتی – یک سلول عصبی که حرکت عضلات را کنترل می کند وتارهای عضلانی که توسط آن کنترل می شوند می باشد.

وقتی که عصب حرکتی یک سیگنال یا پیام عصبی را ارسال می کند، تمام تارهای عضلانی درداخل موتور حرکتی را به صورت هماهنگ منقبض می کند. این انقباض هماهنگ آغاز و پایه ی هر حرکتی است که بدن انسان انجام می دهد. مهم نیست که شما وزنه را بلند کنید، ماراتن بدوید یا فقط عضلات دستان خود را به طور متناوب حرکت دهید ، همه چیز به ترتیب فعال سازی موتورهای حرکتی در داخل عضلات شما بازمی گردد.

نقش سیستم عصبی مرکزی: سیستم عصبی مرکزی CNS که شامل مغز و نخاع است، ماهرترین رهبر این انقباضات عضلانی است. زمانی که شما تصمیم به حرکت می گیرید، به صورت آگاهانه وارادی یا ناخودآگاه ، مغزشما سیگنال ها را به نورون های حرکتی مناسب از طریق نخاع ارسال می کند. این نورون های حرکتی سپس پیام های الکتریکی را به تارهای عضلانی که تحت کنترل آنها هستند، ارسال می کنند و انقباضات عضلانی را آغاز می کنند. در انقباضات عضلات ارادی، مانند آن هایی که در ورزش های مقاومتی یا بدنسازی سنتی دخیل هستند، مغز فرآیند را با ارسال سیگنال به نورون های حرکتی آغاز می کند. این سیگنال ها نورون های حرکتی را به فعال سازی موتورهای حرکتی خاصی ترغیب می کنند که به انقباض عضلانی منجر می شود. این موضوع پایه ای از تمرین قدرت سنتی است.

EMS هنر تقلید از طبیعت با شبیه سازی فرآیندهای طبیعی بدن است.

EMS شامل استفاده از سیگنال های الکتریکی کنترل شده به دقت برای فعال سازی نورون های حرکتی و به انقباض درآوردن عضلات است. این سیگنال های الکتریکی به گونه ای طراحی شده اند که سیگنال های تولیدشده ، توسط سیستم عصبی مرکزی در حین انقباضات عضلات ارادی را تقلید کنند. آنچه EMS را منحصر به فرد می کند، توانایی هدف گیری و فعال سازی موتورهای حرکتی خاص با دقت بی نظیر آن است. این دقت امکان عزل و تحریک گروه های خاصی از عضلات را فراهم می کند و این امر آن را از تمرین مقاومتی سنتی متمایز می کند که در آن فعال سازی بر برخی عضلات ممکن است کمتر متمرکز باشد.

ایران ems قیمت

درک دستگاه EMS 

برای درک اینکه EMS چگونه کار می کند، بیایید به دقت به اجزای دستگاه EMS نگاه کنیم:

.1 الکترودها: اینها اجزای بسیار حیاتی هستند که به طور مستقیم با پوست شما در تماس هستند. الکترودها به طورکلی بر روی عضلات مورد هدف قرار می گیرند تا انتقال پالس و سیگنال های الکتریکی را تسهیل کنند.

.2 سیگنال های الکتریکی: دستگاه سیگنال های الکتریکی تولید می کند که از طریق الکترودها انتقال می یابند. این سیگنال ها با دقت تنظیم می شوند تا انقباضات عضلانی را بدون ایجاد ناراحتی یا آسیب به وجود آورند.

.3 واحد کنترل: واحد کنترل دستگاه EMS به شما امکان تنظیم پارامترهایی مانند شدت، فرکانس و مدت زمان سیگنال های الکتریکی را می دهد. این سفارشی سازی اطمینان می دهد که جلسه آموزشی با اهداف و سطح راحتی شما هماهنگ باشد.

.4 حالت انقباض: دستگاه های EMS حالت های مختلفی برای انقباض عضلات ارائه می دهند، از جمله انقباض ایزومتریک1 یا ثابت و یا انقباض ایزوتونیک2 یا همراه با حرکت که وجود مدل های مختلف انقباض امکان کاربردهای چند منظوره از تقویت عضلات تا بهبود تحرک فیزیکی را فراهم می کنند.

قیمت دستگاه ems باشگاهی

علم نهفته در پشت انقباضهای EMS

حالا بیایید به بررسی علم نهفته در انقباض های عضلانی ناشی از EMS بپردازیم.

هنگامی که دستگاه EMS را فعال میکنید، سیگنالهای الکتریکی بسیاری به الکترودها ارسال می شوند و همانطور در پیش گفته شد الکترودها که به طور پیوسته بر روی پوست شما یا لباس مخصوص ای ام اس که پوشیده اید برروی عضلات مورد هدف قرار میگیرند. سیگنالهای الکتریکی سپس از طریق پوست شما وارد بافت عضلانی زیرین میشوند. در داخل بافت عضلات، این سیگنالهای الکتریکی با نورونهای حرکتی روبرو میشوند، که انجام دهندگان انقباض عضلات هستند.

سیگنالهای الکتریکی توسط دستگاه EMS تولید شده اند و تحریک نورونهای حرکتی را ایجاد میکنند، این سیگنال ها دقیقا همانند سیگنالهایی که سیستم عصبی مرکزی شما در حین انقباضات عضلات ارادی تولید میکند، وارد عمل شده و تاثیر می گذارند. در پاسخ به این تحریکات حرکتی پی در پی، نورونهای حرکتی سیگنالها را به الیاف عضلانی در داخل واحدهای حرکتی مربوطه خود منتقل میکنند.

این تارهای عضلانی به صورت همزمان منبض می شوند ودر نتیجه یک انقباض عضلانی قوی و کارآمد به وجود می آید. باید توجه داشت که شدت و فرکانس سیگنال های الکتریکی توسط EMS را میتوان به دقت کنترل کرد که این امر امکان جلسات آموزشی شخصی سازی شده و پیشرفته را فراهم میکند.

فعالسازی الیاف عضلات مزیت اصلی EMS در توانایی فعالسازی تعداد بالاتری ازتارهای عضلانی نسبت به وزنه برداری سنتی یا آموزش مقاومتی سنتی است. اما این رخ داد چگونه رخ میدهد؟ پاسخ در اصل مفهوم فعالسازی واحدهای حرکتی قرار دارد. واحدهای حرکتی همگی به یک شکل ایجاد نشده اند. برخی از واحدهای حرکتی دربرگیرنده اصول الیاف عضلات کندانقباض هستند که برای تحمل و تلاش مستدام مناسب هستند. برخی دیگر از تارهای عضلات که شامل انقباض های سریع و قوی هستند اما به سرعت خسته میشوند، در تشکیل برخی واحدهای حرکتی موثر هستند. که صدالبته انتخاب واحدهای حرکتی به شدت و نوع فعالیت بدنی وابسته است.

EMS با سیگنالهای الکتریکی خود ،می تواند به طورانتخابی هم تارهای عضلات کند انقباض3 و هم تارهای عضلانی تند انقباض 4را فعالسازی کند، که تمرین جامعی را فراهم می کند که نسبت به تمرین های سنتی مقاومتی ازسطح دشواری بالاتری برخوردار است. این فعال سازی دوگانه به ویژه برای ورزشکاران وعلاقه مندان به تناسب اندام که ترکیبی ازتحمل و قدرت انفجاری را در تمرینات خود می خواهند، مزیتی ویژه دارد.

فروش تجهیزات ای ام اس EMS

خصوصیت انواع تارعضلانی

-افزایش حجم عضلات و EMS

یکی ازجنبه های علمی وآموزش EMS قابلیت دقیق تنظیم پالس دستگاه متناسب با نوع تارهای عضلانی قسمت های مختلف بدن است که مربی می تواند با تنظیم دقیق تنظیمات دستگاه EMS، نوع خاصی از الیاف عضلات هدف را درگیرکند.

.5 برای تمرکز بر تحمل وظرفیت هوازی: می توانید به تارهای عضلانی کندانقباض تاکید کنید که برای تلاش های طولانی مدت با شدت پایین مناسب هستند.

.6 برای افزایش قدرت انفجاری: می توانید به تارهای عضلانی تندانقباض اولویت دهید چرا که این گروه عضلانی درانقباض های سریع و با شدت عالی موفق هستند.

.7 برای توسعه تعادلی از نظرعضلانی: می توانید هم تارهای عضلانی کندانقباض و هم تارهای عضلانی تندانقباض را درگیرکنید تا موجب سطح تقویت عمومی ومقاومت عضلانی شوید.

این سطح از دقت تغییردهی دردنیای تناسب اندام وآموزش ورزشی بی نظیراست زیرا به ورزشکاران امکان می دهد تمرین های خود را به نیازها واهداف خاص خود تنظیم کنند.

فیزیولوژی انقباض عضلات در EMS-افزایش حجم عضلات و EMS 

برای افرادی که به دنبال افزایش حجم عضلانی ورشد عضلانی هستند، EMS مزیت جذابی دارد. هنگامی که الیاف عضلانی تحت تأثیر EMS منقبض می شوند ، بار مکانیکی قابل توجهی تجربه می کنند. این بار، به همراه انقباض های شدید تولید شده توسط سیگنال های الکتریکی، تطابق الیاف عضلات را تحریک می کند.

فرآیند تطابق شامل فعال سازی تارهای عضلانی مازاد وافزایش اندازه تارهای عضلانی موجود است. به اصطلاح ، تمرینات EMS عضلات را به حداکثر سطح توانایی خود می رساند ورشد عضلات را تشدید می کند. این رشد سریع عضلات EMS را از آموزش مقاومتی سنتی که ممکن است برای جلب و خسته کردن تمام تارهای عضلانی موجود سخت باشد، متمایز میکند.

مزایای متابولیکی5 EMS :

به علاوه ازتأثیر مستقیم EMS بر فعال سازی و رشد عضلات ،EMS مزایای متابولیکی نیز دارا می باشد.در طول جلسات EMS، انقباضات شدید عضلات نیاززیادی به انرژی دارند. برای پاسخ به این نیاز انرژی، بدن بر روی گلیکوژن و چربی های ذخیره شده تکیه می کند که منجر به افزایش مصرف کالری می شود. این اثرمتابولیکی EMS این ابزار را برای مدیریت وزن وافزایش سوزاندن کالری و چربی ارزشمند می کند. هرچند EMS به تنهایی نباید جایگزین یک رژیم تغذیه متعادل و ورزش قلبی برای مدیریت وزن شود، اما می تواند به عنوان یک مؤلفه تکمیلی در برنامه تمرینی و تغذیه جامع مفید باشد.

نقش EMS در هماهنگی عصبیعضلانی6:

EMS فقط نه تنها صرفا قدرت و اندازه عضلات را افزایش نمیدهد، بلکه نقش حیاتی در بهبود هماهنگی عصبیعضلانی دارد. سیگنالهای الکتریکی دقیق توسط دستگاههای EMS تقویت ارتباط بین سیستم عصبی و عضلات را فراهم میکنند. این هماهنگی عصبیعضلانی، افزایش مهارتهای حرکتی و واکنش پذیری را به همراه دارد. ورزشکاران می توانند حرکات خود را بهبود ببخشند، وظایف پیچیده تررا با دقت بیشتری اجرا کنند و به تغییرات سریع واکنش دهند. همچنین در ورزشهایی که به تعملات تند، دقیق و واکنشهای سریع نیاز دارند مانند مبارزه های هنرهای رزمی، ژیمناستیک یا فوتبال – EMS میتواند مزیت رقابتی ویژه ای فراهم کند.

1 Isometric contraction

2 Isotonic contraction

3 Slow contraction muscle

4Fast contraction muscle

5 Metabolic benefits

6 Neuro muscular coordination

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
error: Content is protected !!